Jonathan Miles

  • Le radeau de la Méduse

    Jonathan Miles

    • Zeraq
    • 2 Juillet 2015

    De bon matin le 17 juillet, alors qu'ils prenaient leur minuscule dose de vin, ils aperçurent une voile. La joie les sortit de leur délire et ils firent tout pour attirer l'attention du bateau. Il était si loin qu'ils voyaient à peine le haut des mâts de ce qui, par la suite, s'avéra être un brigantin. Ils fixèrent des chiffons de couleur au cerclage allongé d'un baril et un homme fut hissé en haut du mât pour lancer des signaux. Pendant une demi-heure, les estomacs restèrent noués par l'angoisse de l'attente. Certains imaginaient que le bateau s'approchait, d'autres qu'il s'éloignait, jusqu'à ce qu'il disparaisse réellement sous l'horizon. L'excitation retomba, laissant place à une atroce désolation. «Maintenant j'erre et m'égare toujours. Je cherche vainement à m'appuyer; rien n'est solide, tout m'échappe, tout me trompe.» Théodore Géricault En juillet 1816, la frégate française la Méduse fait naufrage au large des côtes du Sénégal. Cent quarante-sept désespérés vont chercher refuge sur un radeau qui sera abandonné en mer pratiquement sans vivres. Pendant douze jours, les survivants se déchirent, s'entretuent, se mangent les uns les autres. À l'aube du 17 juillet, quinze seulement sont sauvés ; ils ont survécu au terrible carnage dû à la désorganisation, à l'incompétence des commandants et alimenté par le désespoir fou des naufragés. Théodore Géricault décida d'utiliser ce fait divers cru pour un tableau qui allait changer l'idée de la peinture. Lui aussi naufragé de l'existence, accablé par une histoire d'amour sans espoir, pendant neuf mois il va s'enfermer dans son atelier et travailler sur l'immense toile de cinq mètres par sept. Mais la peinture, qui décrit aussi la tragédie de la Restauration, la désillusion de l'ère napoléonienne, le triste renoncement à l'enthousiasme révolutionnaire, se heurte à la banalité de la pensée commune, à l'horreur du scandale, et conduit le peintre à une fin précoce.
    Histoire emblématique de commandants mesquins, de victimes sacrificielles et d'artistes héroïques, l'affaire du Radeau de la Méduse semble trouver dans l'époque actuelle un parallélisme parfait qui en fait non pas le compte-rendu d'un fait divers du XIXème siècle, mais plutôt une anticipation féroce et visionnaire de notre temps.

  • Anglais Medusa

    Jonathan Miles

    In June 1816, the Medusa, flagship of a French expedition to repossess the colony of Senegal from the British, set sail but ran aground off the desolate West African coast. The evacuation of the frigate was chaotic and cowardly - 146 men and one woman were herded aboard a makeshift raft which was then abandoned in mid-ocean, cut loose by the convoy of lifeboats which had pledged to tow it to safety. The drifting raft carried those who survived to the very frontiers of human experience. Crazed, parched and starving, the diminishing band slaughtered mutineers, ate their dead companions and organized a tactical extermination of the weakest among them. Among the handful of survivors from the raft were two men whose written account of the tragedy catalogued the trail of government incompetence, indifference, and cover-up. Their book became a best-seller which rocked Europe and inspired the promising artist, Théodore Géricault. Reeling from an illicit affair with his attractive young aunt, he threw himself into an exhaustive study of the Medusa tragedy.Set in the politically fragile world of Restoration France, the murk of Georgian London and along the dangerous West African coast where the French were covertly regenerating the outlawed slave trade, Medusa witnesses error and outrage turned into a bestseller, and that bestseller transformed into one of the masterpieces of Western art.

  • 'Spies should be glamorous - James Bond in a Savile Row suit rather than Harry Palmer in a grubby mac . . . In those terms, Otto Katz was perfect. He was a Hollywood playboy who hobnobbed with Fritz Lang, he inspired the character of Victor Laszlo in Casablanca, he was a drinking buddy of Bertolt Brecht and among his lovers he claimed Marlene Dietrich. He was even known to Nöel Coward' The TimesIf you were to imagine the perfect spy, you may well be picturing Otto Katz. He was charming, suave, and utterly ruthless. In the golden years of the spy game, from Hitler's rise to power, through the Second World War, and on into the Cold War, Otto Katz was at the centre of Russia's web of international intrigue. His fingerprints can be found on one world changing event after another.Using recently released FBI, MI5 and Czech files, Jonathan Miles has created an action-packed story of the life (or lives) of one of the world's most successful spies . At the same time he paints a vivid portrait of the shadow world that exists behind the headlines where the actions of a man like Katz can, and do, change the course of history.

  • A New York Times Notable Book
    “A wonderful book, and there’s no one I would not urge to read it . . . This is the work of a fluid, confident and profoundly talented writer who gets more fluid, more confident and seemingly more talented even within the book itself.” --Dave Eggers, New York Times Book Review
    A highly inventive and corrosively funny story of our times, Want Not exposes three different worlds in various states of disrepair--a young freegan couple living off the grid in New York City; a once-prominent linguist, sacked at midlife by the dissolution of his marriage and his father’s losing battle with Alzheimer’s; and a self-made debt-collecting magnate, whose brute talent for squeezing money out of unlikely places has yielded him a royal existence, trophy wife included.
    Want and desire propel these characters forward toward something, anything, more, until their worlds collide, briefly, randomly, yet irrevocably, in a shattering ending that will haunt readers long after the last page is turned.
    “Shrewd, funny, and sometimes devastating . . . What Want Not does best, though, isn’t plotting but portraits of humanity: the small epiphanies and private hurts of every person whose life, like the detritus they produce, is as beautifully mundane and unique as a fingerprint.” --Entertainment Weekly
    “An impassioned work of fiction.” --Dallas Morning News

  • @90@Sometimes the planes don@95@#8217;t fly on time.@16@@16@Bennie Ford, a fifty-three-year-old failed poet turned translator, is traveling to his estranged daughter@95@#8217;s wedding when his flight is canceled. Stuck with thousands of fuming passengers in the purgatory of O@95@#8217;Hare airport, he watches the clock tick and realizes that he will miss the ceremony. Frustrated, irate, and helpless, Bennie does the only thing he can: he starts to write a letter. But what begins as a hilariously excoriating demand for a refund soon becomes a lament for a life gone awry, for years misspent, talent wasted, and happiness lost. A man both sinned against and sinning, Bennie writes in a voice that is a marvel of lacerating wit, heart-on-sleeve emotion, and wide-ranging erudition, underlined by a consistent groundnote of regret for the actions of a lifetime -- and made all the more urgent by the fading hope that if he can just make it to the wedding, he might have a chance to do something right.@16@@16@A margarita blend of outrage, wicked humor, vulnerability, intelligence, and regret, Dear American Airlines gives new meaning to the term @95@#147;airport novel@95@#8221; and announces the emergence of major new talent in American fiction.@91@

  • Si on devait imaginer le parfait espion, il prendrait certainement les traits d'Otto Katz : intelligent, séducteur et impitoyable.
    L'histoire d'Otto Katz (1893-1952), espion tchèque à la solde de l'URSS, nous plonge au coeur des enjeux politiques de la première moitié du XXe siècle. S'y croisent des personnalités flamboyantes, depuis les membres de l'avant-garde littéraire européenne jusqu'aux célébrités d'Hollywood en passant par les espions les plus importants du temps.
    Otto Katz a pris part à toutes les formes de la lutte antinazie, notamment par le biais de la propagande. En suivant ses pérégrinations entre Berlin, Paris, Londres, Barcelone, New York et Los Angeles, on comprend à quel point Staline a tenté d'influencer les opinions publiques.
    À travers les masques d'Otto Katz, c'est une histoire parallèle de l'époque qui se lit : la vraie nature de la guerre civile espagnole ; l'asservissement à l'URSS des communistes de l'Ouest ; le meurtre de Trotski ; les activités politiques peu connues de Marlene Dietrich. Otto Katz - Vies et mort d'un espion lève ainsi le voile sur ceux qui ont secrètement fait l'histoire.
    Survivant à tous les soubresauts de son temps, Otto Katz a finalement été piégé par la paranoïa du régime communiste. Victime des purges antisémites, son exécution en 1952 à l'issue du procès Slansky - le même qu'Arthur London a raconté dans L'Aveu - en fait l'une des ultimes victimes de Staline.

  • Traveling to the wedding of his estranged daughter and left stranded in O'Hare Airport when his flight is cancelled, Bennie Ford, a fifty-three-year-old failed poet and translator, begins writing a letter of complaint to the airline that evolves into a painful lament for a life that has gone badly awry. Reprint.

  • Je jette donc je suis. Et si nous étions tous les déchets de quelqu'un ? Un jeune couple squatte un apparte¬ment new-yorkais et vit de récup et d'eau fraîche ; un linguiste enlisé dans la crise de la cinquantaine jongle entre sa femme infidèle et l'Alzheimer de son père ; une veuve du 11 Septembre ¬s'inter¬roge sur son avenir et celui de sa famille recom¬posée. Leurs points communs ? Le désir et le rejet, qui les poussent - chacun à sa façon - à vouloir toujours plus, ou toujours moins, jusqu'à ce que leurs mondes délabrés en viennent à se frôler.
    A travers ces portraits de femmes et d'hommes jetés dans le monde, ces êtres aussi ¬magnifiquement banals et uniques que les détritus qu'ils produisent, Tu ne désireras pas est un miroir tendu où l'or le dispute à l'ordure. Satire acide de notre société, ce roman profond capture par sa langue ¬fascinante l'anxiété et le désespoir qui se dégagent de nos excès. Rédemption pleine de tendresse, Tu ne désireras pas de Jonathan Miles fouille néanmoins nos existences pour voir si dans les décombres il ne resterait pas quelques morceaux d'amour, encore fumants.

  • Psychology, published in association with the British Psychological Society, is the definitive introductory textbook for students starting their study of psychology.
    written with style and authority by more than 20 leading psychologists from the UK and Australasia, in association with our editorial team;
    contains comprehensive and integrated coverage of all the major topics in first-year undergraduate psychology;
    also provides extensive treatment of cutting-edge applied areas such as health, organizational and forensic psychology;
    each chapter helps students to understand psychology on their own terms:
    ‘Research Close-ups’ bring research to life via snapshot case studies;
    ‘Everyday Psychology’ boxes apply real-life contexts to the basic principles;
    includes a host of additional useful features, from chapter maps, learning objectives, expert opinions and profiles of pioneering psychologists in each subfield, to chapter summaries, revision questions, suggestions for further reading and a glossary;
    supported by an interactive website containing a multiple choice testbank, essay questions, practice questions, downloadable figures and tables, electronic chapters and lecture-by-lecture instructor support. Visit www.bpsblackwell.co.uk/hewstone for more information.

  • This volume breaks new ground in the study of landscapes, both rural and urban. The innovative notion of this landscape collection is rupture. The book explores the ways in which societal, economic and cultural changes are transforming the meanings and understandings of landscapes. The text explores both how landscapes are contesting changes in society and changing society. The volume combines empirically fine-grained accounts of landscape rupture, from different parts of the world, with a sustained effort to explore, rethink and analytically extend the concept of rupture itself. The book therefore combines fresh empirical data with innovative theoretical approaches to open understanding of landscape as a dynamic, living entity subject to abrupt change and unpredictable disruptions. Through this dual reflection the volume is able to provide a powerful demonstration of the possibilities that are available for human action, social change and material landscape to combine.

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